Expeditech hefdaken
Hefdak Land Rover Defender 110
Ons hefdak is uniek in de markt.
Ons dak loopt in een soort spoiler boven de voorruit door. Dit geeft flink extra beenruimte voor langere mensen.
De bovenplaat is niet van aluminium maar een geïsoleerd sandwichpaneel. Dit zorgt ervoor dat het dak niet alleen veel lichter is dan de andere hefdaken, maar ook nog eens veel sterker, én veel beter geïsoleerd. Daardoor heb je geen last meer van condens en is de auto een stuk stiller.
Ons hefdak is voorzien van dubbele gasveren. Dit geeft extra veiligheid, mocht er ooit één stuk gaan blijft het hefdak gewoon bruikbaar. Met enkele veren of elektrische actuators is het dak dan meteen niet meer te gebruiken. Ook wordt hierdoor het voorste scharnier ontlast en zijn er hogere daklasten mogelijk.
Ons dak is RDW gecertificeerd. Sinds halverwege 2022 mogen alleen nog RDW goedgekeurde daken gemonteerd worden ivm eisen aan de gordelbevestigingen na wijzigingen aan de dakconstructie. Buitenlands geproduceerde daken kunnen niet meer gekeurd worden bij de RDW.
Ons dak voldoet ook aan de belastingdienst eisen voor maatvoering, en met inbouw van een geschikte keukenblok komt de Defender in aanmerking voor het campertarief, het kwarttarief van de MRB.
Standaard poedercoaten we het dak in matzwart met een structuurfinish, dit geeft een hele sterke afwerking. We kunnen dit echter in elke gewenste RAL kleur verzorgen.
Prijs inclusief montage en BTW: € 7250,-
Bedplaat
Wij leveren een sandwichpaneel met RVS rand mee als beplaat..
Deze is erg licht en erg sterk, en geeft zelfs extra veiligheid bij een ongeluk.
De plaat is ook isolerend, niet alleen prettiger qua temperatuur, maar de auto wordt er ook stiller van.
Door de spiegelgladde afwerking ziet het er vanuit de auto mooi uit, en is hij makkelijk schoon te maken.
We kunnen ook een hele fijne traagschuimmatras leveren van 12 cm dik. Matras en beddengoed kunnen met het dak dicht gewoon blijven liggen.
Als u kiest voor een opklapbare bedplaat kunt u deze met één vinger omhoogklappen waardoor er een enorme stahoogte in de hele auto ontstaat.
Prijzen:
Bedplaat: € 0,-
Bedplaat opklapbaar met gasveren: € 650,-
12 cm koudschuimmatras 130 x 200 cm: € 295,-
Interieur, elektronica, luifel
Desgewenst ontwerpen we ook uw hele camper interieur.
We doen we dit in overleg en maken we dit helemaal naar uw eisen en wensen.
We maken hele lichte sterke aluminium kasten. Doordat de wanden dun zijn scheelt dit ruimte. Eventueel kunnen we met onze CNC frees ook gewoon traditioneler in hout bouwen indien gewenst.
Voor zaken als zonnepanelen, DCDC, Victron MPPT en lithium accu’s kunt u bij ons terecht. We bouwen onder andere handgemaakt LiFePo4 batterijen met topkwaliteit A-grade cellen zelf, maar leveren ook gewone drop-in accu’s.
Ook maken we aluminium watertanks op maat in uw Defender.
Ook hebben we altijd standaardluifels van 250cm op voorraad, maar kunnen uiteraard ook andere typen leveren. Bv 270 graden versies.
We kunnen ook cargorails over de volledige lengte van hetdak monteren om daar spullen op vast te kunnen sjorren
Luifel 250 cm inclusief montage: € 450,-
Cargorails inclusief montage: € 390,-
63 liter aluminium footwell watertank: € 750,-
Aluminium keukenkast met uitschuiftafel : € 3000,-
Aluminium zitkast rechts : € 1000,-
Handgemaakt
Ons hefdak is CAD ontworpen in Solidworks en CNC lasergesneden uit 3mm aluminiumplaat en CNC gezet.
Hierdoor weten we zeker dat alles elke keer exact past.
Het hefdak wordt door ons zelf gelast, alle naden worden binnen en buiten gelast voor extra sterkte.
Door onze jarenlange verhuurervaring met ons bedrijf www.larorent.nl weten we precies waar we op moeten letten om een zo betrouwbaar en duurzaam mogelijk dak te kunnen maken. Zo is bij ons alles gelast en wordt er buiten niets gepopnageld. Na ervaringen met andere daken gekozen voor dubbel uitgevoerde gasveren.
Daarom wordt ons dak niet gespoten maar voorzien van een hele sterke poedercoating.
In eerste instantie hebben we het dak voor eigen gebruik ontwikkeld; we wilden een dak dat zelfs in de verhuur heel zou blijven. Dat is gelukt we gebruiken het zelf naar volle tevredenheid in onze verhuurvloot.
Omdat we elk dak afzonderlijk bouwen kunnen we rekening houden met individuele wensen.
We hebben alles zo betrouwbaar en eenvoudig mogelijk gehouden, bv geen ingewikkelde vergrendelingen, het dak gaat met makkelijk te vervangen spanbanden dicht.
Je wilt niet terwijl je in een onherbergzaam gebied ver van de bewoonde wereld kampeert je dak niet meer dicht kunnen doen omdat de elektrische actuator er mee gestopt is. Bij ons is alles extra degelijk, zonder te veel toeters en bellen die stuk kunnen.